/fi/tuki-ja-palvelut/muistiyhdistys-lahellasi/muistiyhdistykset/kotkan-seudun-muistiyhdistys-ry/kymenlaakson-muistiluotsi/
Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry
Poste Restante
48400 KOTKA
info(at)kotkanmuistiyhdistys.fi

Liittymällä jäseneksi tuet samalla arvokasta työtä!

Jäsenetuina jäsenkirje 2x/v, Muisti-lehti 4x/v (arvo 35€), virkistystoimintaa ja retkiä sekä osallistuminen muistityön kehittämiseen.

Jäsenmaksu 20 €/v yksilöjäseniltä ja 20 €/v tai haluamasi summa kannattajajäseniltä.

Liity mukaan tällä lomakkeella tai lähettämällä tietosi soittamalla yhteyspuhelimeemme: 040 834 9896.

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry

Muistisairauksien asiantuntija- ja tukikeskus Kymenlaakson Muistiluotsi

Kymenlaakson Muistiluotsi

Toimintaa tukee sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotolla. Toimintaa on koko Kymenlaaksossa, Kouvolan, Iitin, Haminan, Kotkan, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden alueella. Kymenlaakson Muistiluotsin toiminta on suunnattu muistisairaille ihmisille ja heidän läheisilleen sekä kaikille muististaan ja muistin huoltamisesta kiinnostuneille! Koulutamme myös vapaaehtoisia ja meidän kauttamme alueen ammattilaisten on mahdollisuus verkostoitua ja jakaa osaamistaan.

Kymenlaakson Muistiluotsi on osa Muistiliiton koordinoimaa valtakunnallista Muistiluotsi –verkostoa. Keskuksia on yhteensä 18. Ne toimivat 17 maakunnassa. Kymenlaakson Muistiluotsissa on hallinnoivana yhdistyksenä Kouvolan seudun Muisti ry ja yhdistyskumppanina Kotkan Seudun muistiyhdistys ry. Muistiluotsi toimii yhteistyössä kuntien, yksityisen- ja kolmannen sektorin kanssa.

Kymenlaakson Muistiluotsi  tukee muistisairaan sekä omaisten ja läheisten arjessa selviytymistä. Tätä tukea tarjotaan antamalla ohjausta ja neuvontaa, jakamalla tietoa sekä järjestämällä vertaistukiryhmiä. Toiminnan keskeiset osa-alueet ovat ohjaus, neuvonta, tuki, tiedonlevitys ja vertaisryhmätoiminnan järjestäminen.

Lisätietoa toiminnasta ja ryhmistä paikkakuntakohtaisesti täältä. Tervetuloa mukaan toimintaamme! Lisätietoja toiminnasta voit kysellä suoraan työntekijöiltä, yhteystiedot ja toimipisteet löydät alta.

Muistiluotsitoiminnassa työskentelevät:

toiminnasta vastaava, geronomi (AMK) Tarja Levonen (p. 040 523 9697), muistiluotsityöntekijä, geronomi (AMK) Sanna Hellsten (p. 045 270 4003), muistiluotsityöntekijä, sairaanhoitaja (AMK), muistiasiantuntija diploma Paula Tommola (p. 045 858 2333) ja sairaanhoitaja, geronomi (AMK)Tiina Orava (p. 050 518 7630).

Toimipisteet:

Hallituskatu 7 B, 45100 Kouvola ja Vesivallinaukio 5 A 8, 48600 Kotka