/fi/tuki-ja-palvelut/muistiyhdistys-lahellasi/muistiyhdistykset/kotkan-seudun-muistiyhdistys-ry/kotkan-seudun-muistiyhdistys-ry/
Kotkan Seudun Muistiyhdistys ry
Poste Restante
48400 KOTKA
info(at)kotkanmuistiyhdistys.fi

Liittymällä jäseneksi tuet samalla arvokasta työtä!

Jäsenetuina jäsenkirje 2x/v, Muisti-lehti 4x/v (arvo 35€), virkistystoimintaa ja retkiä sekä osallistuminen muistityön kehittämiseen.

Jäsenmaksu 20 €/v yksilöjäseniltä ja 20 €/v tai haluamasi summa kannattajajäseniltä.

Liity mukaan tällä lomakkeella tai lähettämällä tietosi soittamalla yhteyspuhelimeemme: 040 834 9896.

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry

Tervetuloa Kotkan Seudun muistiyhdistys ry:n kotisivuille!

Kotkan Seudun muistiyhdistys ry on vuonna 1992 perustettu yleishyödyllinen yhdistys, jonka tarkoituksena on toimia Kotkan ja sen lähiympäristön alueella muistisairaiden, heidän omaistensa ja ystäviensä tukena, neuvojana ja ohjaajana.

Neuvontaa

Yhdistys neuvoo ja ohjaa muistisairauden aiheuttamissa kysymyksissä. Autamme mielellämme, kun: haluat tietoa muistioireista, -sairauksista tai – palveluista, tarvitset tietoa muistitutkimuksista ja yhteystiedoista, tarvitset tietoa muistipotilaiden tai heidän omaistensa kuntakohtaisista tai yksityisistä palveluista, kaipaat tietoa sosiaaliturvaa koskevissa asioissa, haluat tietoa omista tai läheisesi oikeuksista tutkimuksen, hoidon tai kuntoutuksen suhteen, haluat jakaa tilanteesi luotettavan, salassapitovelvollisen ja kiireettömän kuuntelijan kanssa.

Virkistystä

Jäsenistön virkistystoiminta, esimerkiksi retket ja tilaisuudet tarjoavat tilaisuuden hengähdykseen vertaisessa seurassa. Jäsentoimintaa ovat mm. kuukausittaiset jäsenillat, retket ja kevät- ja joulujuhlat, sekä viikoittain kokoontuvat keilakerho ja petankkiryhmä. Jäsentoiminnan periaatteena on vertaisuuden vahvistaminen, tuoda muistisairaat ja heidän omaisensa yhteen ja luoda näin mahdollisuus voimaannuttavaan yhdessä olemiseen. Lisää tietoa alueen vertaistukiryhmistä löydät kohdasta Kymenlaakson Muistiluotsi.

Hallitus

Yhdistyksen toimintaa ohjaa yhdistyksen hallitus, joka valitaan syyskokouksessa kahdeksi vuodeksi ja sen toimikausi alkaa 1.1. Syyskokous valitsee myös joka toinen vuosi yhdistyksen puheenjohtajan seuraavaksi kahdeksi kalenterivuodeksi. Hallitus järjestäytyy vuoden ensimmäisessä kokouksessa, jolloin valitaan myös yhdistyksen mahdolliset toimikunnat.

Hallitus 2017

• Erja Mäkeläinen, puheenjohtaja