/fi/muistisairaudet/tarinoita-elamasta/

Tarinoita elämästä

Joskus parasta mahdollista tukea on kuulla toisen, samoja asioita kokeneen ajatuksia. Olemme koonneet tarinoita elävästä elämästä muistisairauden kanssa.

• Muistisairauden monet kasvot -sivusto esittelee tarinoita elämästä muistisairauden kanssa – omin sanoin, omin kokemuksin. Tutustu: www.muistini.fi.
  • Ajatuksia arjesta -sivu kertoo muistisairaan Markun, läheisen Ilonan sekä muistityöntekijä Tuulan ajatuksia siitä, miten yhteistä Suomeamme tulisi kehittää, jotta voisimme asua muistiystävällisessä maassa.
  • Haluatko kertoa oman tarinasi? Kirjoita ajatuksiasi Onko Sinulla tarina? -lomakkeelle.
  • Haluatko lukea lisää? Tutustu Vertaislinja-keskustelupalstaan.
  • Tai tilaa Muisti-lehti, jonka jokaisessa numerossa sairastuneiden ja läheisten kokemuksia ja kertomuksia. Saat lehden myös liittymällä jäseneksi muistiyhdistykseen.
  • Haluatko jutella ajatuksistasi ja tunteistasi toisen omaishoitajan kanssa? Soita Vertaislinjalle (p. 0800 6 9000 joka päivä klo 17-21).
  • Oma kansioni - Muistojani ja ajatuksiani elämästä tarjoaa pohjan, jolle kirjata omat toiveet ja tärkeimmät asiat, jotta ne säilyvät elämässä silloinkin, kun ei niistä sairauden vuoksi pysty kommunikoimaan. Näin läheiset ja hoitajat voivat tukea omannäköistä elämää myös sairauden vaikeassa vaiheessa.
Sivu päivitetty 5.9.2017