/fi/muistiliitto/tietoa-muistiliitosta/toiminta/koulutus-ja-seminaarit/muista-paaasia/

Muista Pääasia - ohjaajan opas

Miina Sillanpään Säätiö toteutti vuosina 2008–2011 hankkeen "Muista Pääasia -ikääntyvän ihmisen kognitiivisen toimintakyvyn ylläpitäminen", jossa kehitettiin helposti käyttöön otettava, kurssimuotoinen valmennusmalli, jonka avulla voidaan tukea ikääntyviä ihmisiä aivojen terveyden ja erityisesti kognitiivisen toimintakyvyn ylläpitämisessä.

Oppaan ja siihen sisältyvän diasarjan avulla Muista Pääasia -kursseja voidaan toteuttaa koko maassa mm. järjestöjen sekä kansalais-, työväen- ja aikuisopistojen kurssitarjontana.

Kurssiaineiston muistiin liittyvien osien pohjana on käytetty Muistiliiton Pidä huolta muististasi -materiaalia. Oppaaseen liittyvässä diasarjassa on osin käytetty kuvitusaineistoa Muistiliiton Sirpa Granön ja Heidi Härmän toimittamasta kirjasta "Työikäisen muisti ja muistisairaudet" (WSOY 2011) sekä Muistiliiton Muistiopas-vihkosesta.

Sivu päivitetty 1.3.2015