/fi/muistiliitto/muistiyhdistys-lahellasi/

Muistiyhdistykset alueittain

Valitse alue kartalta tai pudotusvalikosta tai katso koko Suomen jäsenyhdistykset.

Muistiyhdistys lähelläsi

Muistiliiton 44 jäsenyhdistystä muodostaa kattavan verkoston, joka palvelee muistisairaita ihmisiä ja heidän läheisiään sekä kaikkia muistista ja muistisairauksista kiinnostuneita.

Muistiluotsit ovat muistiyhdistysten ylläpitämiä maakunnallisia asiantuntija- ja tukikeskuksia, jotka tarjoavat apua ja tukea muistisairaille ja heidän läheisilleen. Lähimmän 17 Muistiluotsista löydät täältä.

Klikkaa tästä ja liity jäseneksi jo tänään!

Jäsenenä voit toimia, osallistua ja vaikuttaa! Jäsenetuina saat:

• Muistiyhdistys lähelläsi – toimintaa lähes jokaisella paikkakunnalla
  • Järjestö juuri sinulle  muistisairaiden ihmisten ja läheistensä ikioma järjestö
  • Mahdollisuus osallistua  puuhaa ja vaikuttamisen paikkoja kaikille
  • Asiantuntijat tukenasi  tietoa, ohjausta ja neuvontaa muistista ja muistisairauksista
  • Vertaisuudesta voimaa  yhdessäoloa ja yhteisiä kokemuksia
  • Aktiivista tekemistä  ryhmiä, retkiä ja toimintaa
  • Elämänmakuista luettavaa  Muisti-lehti postilaatikkoosi 4x/v
  • Rahanarvoiset jäsenedut  alennusta tuotteista ja palveluista (ks. alla)
  • Yhdessä enemmän  suurempi jäsenmäärä antaa painoa Muistiliiton edunvalvonta- ja vaikuttamistyölle
  • Tukesi muistityölle  jäsenmaksulla kannatat yhdistysten toimintaa

Paikallisyhdistyksen jäsenmaksu vaihtelee yhdistyksittäin, noin 10–25 €/vuosi.

Tervetuloa mukaan!

Valtakunnalliset jäsenedut

Kysy lisää jäseneduista ja niiden lunastamisesta omasta muistiyhdistyksestäsi.

Apteekkituotteet.fi on hyvinvointiin keskittyvä verkkokauppa, josta voi ostaa sähköisellä reseptillä (eResepti) määrätyt reseptilääkkeet, itsehoitolääkkeitä ja lääkkeettömiä tuotteita. Apteekkituotteet.fi tarjoaa Muistiliiton jäsenyhdistysten jäsenille tilaukset ilman postituskuluja (edun arvo 3,95 euroa).

DementiaOnlineShop on senioreiden, ikääntyvien, hoitajien, muistisairaiden ja heidän läheistensä verkkokauppa, jossa tuotteita ja apuvälineitä helpottamaan muistisairaiden ihmisten arkea. DementiaOnlineShop tarjoaa Muistiliiton jäsenyhdistysten jäsenille kaikista tilauksista -10%.

Minifinder™ Pico GPS-paikannin rohkaisee turvalliseen liikkumiseen ja mahdollistaa paremman elämänlaadun, omatoimisuuden ja vähäisemmän riippuvuuden muista ihmisistä. Pieni ja kevyt GPS-paikannin on erittäin helppokäyttöinen. Käteviä ominaisuuksia ovat mm. kaatumishälytys, turva-alue ja paikannus. Muistiliiton jäsenyhdistysten jäsenet saavat Minifinder™ Picosta -10% verkkokaupasta ostettuna.

OMAseniori-turvapalvelu tuo turvaa ja mielenrauhaa asukkaalle ja omaisille. Palvelu ei vaadi ranneketta eikä mitään muistamista tai käyttämistä asukkaalta. OMAseniori-turvapalvelun asennus ja käytön opastus tarjotaan Muistiliiton jäsenyhdistysten jäsenille hintaan 200 € (norm. 299 €), lisäksi veloitetaan palvelumaksu, 49 €/kk.

Memoera Trainer on tutkittu ja tuhansien muistisairaiden ihmisten käyttämä laite, joka tarjoaa hauskoja harjoitteita ja pelejä. Helppo, hyödyllinen ja viihteellinen. Muistiliiton jäsenyhdistysten jäsenet saavat -50% alennusta Memoera Trainer –laitteen ensimmäisen kuukauden vuokrahinnasta. Laitetta voi myös kokeilla ilmaiseksi.

Elämyslahja on erilainen lahja, jonka avulla voit antaa uuden kokemuksen sekä muiston lähimmäisillesi. Muistiliiton jäsenyhdistysten jäsenet saavat -10% alennuksen ensimmäisestä ostosta elamyslahjat.fi –verkkokaupassa, josta löytyy yli 1000 aktiivi-, gourmet-, spa- ja hemmotteluelämystä.

Toimiva Koti tarjoaa hoivapalveluja, kotilääkärin, kotisiivousta, pikatalonmiespalveluita ja ratkaisuja esteettömään asumiseen. Muistiliiton jäsenyhdistysten jäsenet saavat -10% alennusta kaikista apuvälineistä ja kodin tuotteista Toimiva Koti –verkkokaupassa. Etu ei koske lahjakortteja.

Holiday Club tarjoaa Muistiliiton jäsenyhdistyksen jäsenille vähintään -15% alennuksen Holiday Club –kylpylähotellien, Villas- ja Chalets-huoneistojen sekä loma-asuntojen hinnoista. Loma-asunnoissa ja Villas-asunnoissa minimimajoitus 2 vrk. Lähde Holiday Club -lomalle kylpylään tai vuokraa loma-asunto!

Sivu päivitetty 20.9.2017