/fi/muistiliitto/ajankohtaista/muistiliiton-blogi/blogikirjoitukset/taalla-ollaan-taas/

Täällä ollaan taas!

1.8.2016

Kesä taittui elokuuhun ja Muistiliittokin palaili kesälomalta tänään. Lepo ja paljaat varpaat ovat tehneet hyvää varmasti jokaiselle.

Minä olen lomaillut paitsi töistä, myös koulusta. Jo vuoden ajan arkeni on täyttänyt työpäivien lisäksi kouluillat. Vaikka nautin molemmista, on jaksamisellakin rajansa. Päivät ovat pitkiä, yöt välillä unettomia ja stressi ajoittain huimaavaa.

Kevään myötä aloin huomata, että muistikin jo pätki. Löysin puhelimestani muistutuksia, joita en muistanut kirjoittaneeni. En selvinnyt arjesta ilman lukuisia muistilappuja, ja kirjoitin jokaisen sopimani asian ylös, sillä muuten olisin unohtanut sen saman tien. Etsin jatkuvasti esineitä ympäri asuntoani, ja hain toistuvasti vara-avaimeni ystävältäni.

Koska olen touhunnut muistiasioiden parissa koko aikuisikäni, tiesin onneksi, ettei hätä ole tämän näköinen (vaan se on pieni ja punainen, kuten eräs viisas nainen minulle hymyillen aikanaan totesi). Kunhan stressi helpottaa ja yöt kuluvat tuhisten, toimii se muistikin varmasti taas.

Ja niin kävi. Kesällä ei tarvinnut muistaa muuta kuin lisätä tasaisin väliajoin aurinkorasvaa sekä nämä yksinkertaiset asiat:

Klikkaamalla kuvaa näet sen suurempana.

Näillä vinkeillä kannattaa jatkaa rennosti myös kohti syksyä.

PS. Tästä lomaltapaluukirjoituksesta huolimatta minä aloitin juuri tänään kesälomani nro 2. Toimistomme on kuitenkin auki, eli reippaat työkaverini vastaavat jälleen puheluihin ja sähköposteihin.

Vaikka minun sähköpostini vastailee vielä kahden viikon ajan automaattisella lomaviestillä, valmistautuu Muistiliitto jo vauhdikkaasti aktiiviseen ja innostavan työntäyteiseen syksyyn. Tulossa on muun muassa:

Onhan tässä taas tekemisen meininkiä!

Kuvaa ei löytynyt.

Kirjoittaja:

Heidi Härmä
viestintäkoordinaattori, Muisti-lehden toimitussihteeri
puh. 09 6226 2015, 044 727 8715
heidi.harma(at)muistiliitto.fi Materiaalituotanto, verkkoviestintä ja sosiaalinen media, järjestön sisäinen viestintä, mediayhteistyö.

Sivu päivitetty 1.8.2016