Kukas sen kissan hännän

5.3.2015

Vanha ystävä kävelee kaupungilla vastaan ja kysyy kuulumisia. "Ei ihmeempiä", vastaan, vaikka arjessa on menoja, tunteita ja tapaamisia joka ikinen päivä aamusta iltaan. Sama työelämässä: herkästi paahdetaan eteenpäin juhlimatta onnistumisia ja iloitsematta saavutuksista. Kun yksi asia on tehty, toinen odottaa.

Mutta ei Muistiliiton työstä onneksi voi vastata "ei ihmeempiä". Kahden viikon ahkeran kampanjoinnin jälkeen jo lähes joka viides kansanedustajaehdokas on sitoutunut rakentamaan muistiystävällistä Suomea:

muisti15.jpg

Kuva: Muisti15.fi / Muistiliitto ry

Jatkuvasti kasvava materiaalivalikoimamme tyydyttää niin vastasairastuneen tiedonjanon kuin erityisempiäkin näkökulmia kaipaavan. Olemme päivittäin aktiivisia myös sosiaalisessa mediassa, ja se näkyy juttujamme seuraavien määrässä:

fabebook-tykkääjät2011-2015.jpg

Kuva: Facebook / Muistiliiton-sivujen tykkääjät v.2011-2015

Otamme vuosi vuodelta aktiivisemmin kantaa yhteiskunnallisiin asioihin:

kannanotot_kuulemiset2009-2014.jpg

Kuva: Virva Ryynänen / Muistiliitto ry

Suurin osa työstämme on näkymätöntä. Esimerkiksi marraskuun Muistikonferenssia suunnittelemme kokonaisen vuoden, jotta se olisi vuoden huipputapahtuma jokaiselle kävijälle: niin muistisairaille kuin muistityön ammattilaisillekin. Kirjoitamme artikkeleja, soitamme puheluita ja istumme työryhmissä nostaaksemme tärkeää keskustelua muistisairauksista.

Vuoden 2014 vuosikertomuksemme on viittä vaille valmis, joten on aika taputtaa käsiä onnistumisille. Ja sen jälkeen suoristaa helmat, istahtaa alas, ja käydä taas tomerasti kiinni jälleen uusiin haasteisiin.

Kirjoittaja:

Heidi Härmä