/fi/alasivut/ajankohtaista/visiomme-muistiliitto-vahva-vaikuttava-ja-valittava-muistiystavallisen-suomen-rakentaja/

Uusimmat uutiset

Visiomme

Muistiliitto on vahva, vaikuttava ja välittävä muistiystävällisen Suomen rakentaja

Muistiliiton liittovaltuusto kokoontui 21.5.2016 Helsingissä. Kokouksessa käytiin vilkasta keskustelua valtuuston puheenjohtajan Pirkko Lahden johdolla. Kokouksessa hyväksyttiin Muistiliiton strategia vuosille 2017-2020.

Tulevien toimintavuosien strategiset painoalueet:

Muistiliiton visio vuoteen 2020 on, että muistisairaiden ja läheisten oma järjestö on vahva, vaikuttava ja välittävä muistiystävällisen Suomen rakentaja.

Liittovaltuustossa käytiin vilkasta keskustelua siitä, millaisia käsitteitä ja sanoja käytetään puhuttaessa muistisairaista ihmisistä. Sanoilla on merkitystä: niillä voidaan vähentää stigmaa tai lisätä sitä. Muistiliiton lanseeraamat käsitteet yhteisökoti ja omannäköistä elämää ovat jo melko laajassa käytössä, kertoo Muistiliiton toiminnanjohtaja Eila Okkonen.

Liittovaltuusto myös totesi tärkeäksi, että Muistiliitto käy käsitteistä ja sanoista aktiivista keskustelua Muistiaktiivien, eli liiton sairastuneiden ja läheisten työryhmän kanssa.

Lisätietoja:

Eila Okkonen
puh. 09 6226 2010, 040 455 1329
eila.okkonen(at)muistiliitto.fi Muistiliiton kehittäminen, toiminta ja hallinto sekä yhteiskuntasuhteet. Muisti-lehden päätoimittaja.

Sivu päivitetty 23.5.2016