/fi/alasivut/ajankohtaista/vertaislinja-kiittaa-hyvantekijoita/

Uusimmat uutiset

Vertaislinja kiittää hyväntekijöitä

Yksi ihminen voi tehdä valtavasti hyvää - ja yhdessä pääsemme vielä upeampiin tuloksiin!

Muistiliittoon otti toukokuussa yhteyttä Singaporessa asuva juoksija Heidi Mäkinen, joka halusi organisoida Maailman Alzheimer-päivänä (21.9.) juoksutempauksen kerätäkseen varoja Muistiliiton toimintaan. Kaukaa maailman toiselta laidalta Heidi halusi muistaa nimenomaan suomalaista muistityötä oman isänsä sairauden vuoksi.

Yhdessä pohtien lahjoituskohteeksi valikoitui Muistiliiton Vertaislinja-tukipuhelin, johon vastaavat vapaaehtoiset, koulutetut ja kokeneet omaishoitajat vuoden jokaisena päivänä.

Säännöt olivat simppelit:

1. Tykkää lahjoittajan Heidi Running The World -Facebook-sivulla
  2. Juokse (tai kävele) lenkki Maailman Alzheimer-päivänä 21.9.
  3. Kirjaa lenkkeillyt kilometrit tuolle Facebook-sivulle 21.9. aikana
  4. Lahjoittaja laskee yhteen kertyneet kilometrit ja lahjoittaa yhden Singaporen dollarin (1SGD) jokaisesta kilometristä Muistiliiton Vertaislinja-toimintaan

Pienestä kauniista ajatuksesta kasvoi suuri virta, ja innokkaat lenkkeilijät keräsivät kilometrejä ympäri Suomen ja koko maailman. Kuvia lenkkipoluilta ja punaisista poskista voi ihailla Heidi Running The World -Facebook-sivulla.

Annetaan Heidin itse kertoa lahjoitussumma:

KIITOS kaikille teille tukijoille, jotka osallistuitte eilen Maailman Alzheimer-päivän kunniaksi organisoimaani juoksutapahtumaan!

Yhteensä (hyväksyttyjä) kilometrejä kertyi 842!

Oli todella hienoa lukea viestejä kaikilta teiltä, jotka päätitte lähteä pitkästä aikaa lenkkeilemään tämän tapahtuman vuoksi, välittämättä liikuntarajoitteista, pitkästä työpäivästä (tai -yöstä!) tai sateisesta ilmasta. Oli myös upeaa, että monet muistiyhdistykset järjestivat yhteisiä ulkoilutapahtumia ja lenkkejä.

Haluan erityisesti kiittää Oulun Seudun Muistiyhdistystä, joka järjesti paikallisen tapahtuman 50 osanottajan voimin. Lisään lahjoitukseeni yhden dollarin jokaista osallistujaa kohden. Jaana J:lle viiden kilometrin mäkijuoksulenkistä lisään yhden dollarin jokaista kolmea mäkeä kohden. Haluan myös säännöistä poiketen lisätä kilometreihin ystäväni ja valmentajani Stephen G:n lahes 29km:n pyörälenkin. Erityinen huomionosoitus Wolfgang G:lle joka juoksi päivän pisimmän lenkin: 40km!

Lisäksi olen saanut 178 dollarin lahjoituksen ystäviltäni, joten lahjoitukseni Muistiliitolle on yhteensä 1102 SGD (n. 695 €).

Ja alla olen minä – erittäin hyvillä mielin tämän päivän ja tapahtuman jälkeen, nauttien hieman viileästä syysillasta ennen paluuta kuumaan ja kosteaan Singaporeen.

Heidi M.

Juoksija Heidi Mäkisen kokoama ja lahjoittama summa ohjataan suoraan Vertaislinjan vapaaehtoistoimintaan.

Me Muistiliitossa olemme kiitollisia jokaiselle osallistujalle ja erityisesti suurisydämiselle lahjoittajallemme. KIITOS!

Lisätietoja Vertaislinjasta:

Mailis Heiskanen
projektikoordinaattori, Muistineuvo-hanke
puh. 09 6226 2018, 050 571 3551
mailis.heiskanen(at)muistiliitto.fi Muistineuvo- ja Vertaislinja-puhelinpalvelut, Vertaislinja-keskustelupalsta, Muisti-KaVeRi-toiminta.

Lisätietoja Muistiviikosta ja tempauksesta:

Heidi Härmä
viestintäkoordinaattori, Muisti-lehden toimitussihteeri
puh. 09 6226 2015, 044 727 8715
heidi.harma(at)muistiliitto.fi Materiaalituotanto, verkkoviestintä ja sosiaalinen media, järjestön sisäinen viestintä, mediayhteistyö.

Sivu päivitetty 23.9.2015