/fi/alasivut/ajankohtaista/vaikuttavaa-tunnustus/

Uusimmat uutiset

Vaikuttavaa!-tunnustus Oulun Seudun Muistiyhdistykselle

Raha-automaattiyhdistys (RAY) palkitsee tänään kolme järjestöä vaikuttavasta järjestötyöstä. Palkinnon vaikuttavasta ja tuloksellisesta järjestötoiminnasta saavat Oulun Seudun Muistiyhdistys, Marttaliitto ja Vailla vakinaista asuntoa ry.

RAY myöntää vuosittain kolme Vaikuttavaa!-tunnustuspalkintoa yhteiskunnallisesti vaikuttavasta ja tuloksellisesta järjestötoiminnasta.

Palkittavien järjestöjen valinta perustuu RAY:n avustusosastolla tehtävään seurantatyöhön. Järjestöt raportoivat hakemusperusteisesti myönnettävien raha-automaattiavustusten käytöstä ja avustetun toiminnan vaikutuksista RAY:lle vuosittain. Lisäksi RAY:n avustusosaston avustusvalmistelijat, tarkastajat ja seurantavastaavat tapaavat järjestöjä myös henkilökohtaisesti. RAY:n seurantajärjestelmä on poikkeuksellisen kattava muihin järjestötoiminnan rahoittajiin verrattuna.

- Seuraamme RAY:llä sekä avustusrahojen käyttöä että niillä tuotetun toiminnan laatua. On pelaajiemme ja koko yhteiskunnan etu, että tiedämme mihin rahapeleihin käytetyt eurot päätyvät, ja mitä niillä saadaan aikaiseksi, huomauttaa RAY:n seurantapäällikkö Janne Jalava.

RAY:n avustusta myönnettiin tänä vuonna 824 sosiaali- ja terveysalan järjestölle 1711 avustuskohteeseen yli 315 miljoonaa euroa. Avustettu toiminta kattaa koko Suomen.

- Tänäkin vuonna halusimme erityisesti tuoda esiin, miten monipuolista työtä järjestöt Suomessa tekevät. Palkittavat kolme järjestöä auttavat toiminnallaan hyvin eri tavoin hyvin erilaisissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä. Yhdistävänä tekijänä näillä järjestöillä on kuitenkin toiminnan korkea laatu, toteaa Jalava.

Vaikuttavaa!-tunnustuspalkinnon saajat 2016:

Lisätietoja: