/fi/alasivut/ajankohtaista/taide-kuuluu-kaikille-virtuaalinen-nayttely/

Uusimmat uutiset

Taide kuuluu kaikille – virtuaalinen näyttely avattu

"Muistisairaus tuo uusia näkökulmia ja toimintatapoja taiteen ja kulttuurin saralle. Sairaus ei ole eikä saa olla este vaan se on mahdollisuus. Positiivisten kokemusten myötä "avain kääntyy lukossa" ja aukeaa mahdollisuuksien maailma.", kirjoittaa Muistiaktiivi Jouko Alho virtuaalisen näyttelyn esipuheessa.

Kuvagalleriassa on esillä muistisairaiden ihmisten ja läheisten töitä, jotka syntyivät 1.12.2014 Lapualla järjestetyssä sairastuneiden ja läheisten valtakunnallisessa seminaarissa.

Tapahtuman ja sen pohjalta syntyneet virtuaalisen näyttelyn tarkoituksena on muistuttaa, että kulttuuri, taide ja yhdessä tekeminen piristävät ja tuovat uutta virtaa myös muistisairaille. Jokaisella muistisairautta sairastavalla tulee olla oikeus osallistua ja nauttia kulttuurin kaikista kukista!

Lisätietoja:

Kirsti Kuusterä
asiantuntija, kansallisen muistiohjelman järjestöllinen toteuttaminen
puh. 09 6226 2012, 044 727 7400
kirsti.kuustera(at)muistiliitto.fi Kansallinen muistiohjelma, muistiystävällinen Suomi ja muistisairauksiin liittyvät asenteet, Muistiaktiivit, paikallisen vaikuttamistyön tukeminen.

Sivu päivitetty 17.12.2014