/fi/alasivut/ajankohtaista/syyskuu-alzheimer-kk/

Uusimmat uutiset

Syyskuu on jälleen Maailman Alzheimer-kuukausi

Muista minut – Varhainen diagnoosi tuo hyviä elinvuosia

Alzheimer’s Disease International (ADI) viettää jälleen syyskuussa Maailman Alzheimer-kuukautta. Teemana on Muista minut (Remember me). Tänä vuonna muistutetaan erityisesti varhaisen havaitsemisen ja diagnoosin merkityksestä, sillä:

Varhainen diagnosointi on tärkeää, sillä:

Oletko huolissasi omasta tai läheisesi muistista? Lue lisää täältä, ota yhteyttä lähimpään muistiyhdistykseen ja varaa aika muistihoitajalle tai lääkärille.

Muistisairaiden määrä ja sen kasvu

Muistiliiton kansainvälinen kattojärjestö, Alzheimer’s Disease International, jäsenjärjestöineen viettää jälleen syyskuussa Maailman Alzheimer-kuukautta. Vuonna 2017 Alzheimer-kuukautta vietetään jo kuudetta kertaa. Sen tarkoituksena on lisätä ymmärrystä muistisairauksista sekä vähentää niihin liittyvää stigmaa ympäri maailman.

Maailman Alzheimer-päivä ja Muistiviikko

Suomessa on perinteisesti vietetty Muistiviikkoa (vk 38) Maailman Alzheimer-päivän ympärillä. Lue lisää Muistiviikosta täältä.

Lisätietoja:

Heidi Härmä
viestintäkoordinaattori, Muisti-lehden toimitussihteeri
puh. 09 6226 2015, 044 727 8715
heidi.harma(at)muistiliitto.fi Materiaalituotanto, verkkoviestintä ja sosiaalinen media, järjestön sisäinen viestintä, mediayhteistyö.

Sivu päivitetty 1.9.2017