/fi/alasivut/ajankohtaista/sirpa-pietikainen-jatkaa-alzheimer-europen-hallituksessa1/

Uusimmat uutiset

Sirpa Pietikäinen jatkaa Alzheimer Europen hallituksessa

Maanantaisessa (31.10.2016) Alzheimer Europen (AE) yleiskokouksessa Kööpenhaminassa valittiin Sirpa Pietikäinen jatkamaan seuraavan kauden AE.n hallituksessa.

- Pietikäinen on aktiivisella tavalla osallistunut muistisairaiden asioiden ja oikeuksien edistämiseen myös eurooppalaisella tasolla jo useiden vuosien ajan. Hän on osaltaan tehnyt tunnetuksi Suomessa käytettyä käsitteistöä: kun meillä puhutaan muistisairauksista, puhutaan muualla Euroopassa dementiasta. Muut voivat oppia meiltä ja me muista Euroopan maistakertoo Muistiliiton toiminnanjohtaja Eila Okkonen eilen alkaneesta AE:n konferenssista.

Alzheimer Europe on Muistiliiton eurooppalainen kattojärjestö. Sirpa Pietikäinen on toiminut jo vuosia myös Muistiliiton liittovaltuuston varapuheenjohtajana.

Lisätietoja:

Eila Okkonen
puh. 09 6226 2010, 040 455 1329
eila.okkonen(at)muistiliitto.fi Muistiliiton kehittäminen, toiminta ja hallinto sekä yhteiskuntasuhteet. Muisti-lehden päätoimittaja.

Sivu päivitetty 1.11.2016