/fi/alasivut/ajankohtaista/nv-aivoviikolla-terveytta-lahelta/

Uusimmat uutiset

NV - Neurologiset vammaisjärjestöt, tiedote 9.3.2017

Aivoviikolla terveyttä läheltä

Viikolla 11 (13.–19.3.2017) vietetään kansainvälistä Aivoviikkoa. Suomessa Neurologisten vammaisjärjestöjen (NV) Aivoviikon teemana on Aivoterveyttä läheltä. Aivoterveyden avaimia löytyy helposti arjesta ja lähiympäristöstä. Muun muassa luonnossa liikkuminen, sosiaaliset suhteet ja yhteisöllisyys, hyvät ravitsemusvalinnat sekä kulttuuriharrastukset tukevat aivoterveyttä ja auttavat tutkitusti pienentämään monien aivosairauksien riskiä.

Neurologiset vammaisjärjestöt järjestävät Aivoviikolla monenlaisia tapahtumia. Aivot saavat hemmottelua, nautintoa ja tietoa muun muassa Aivohoitoloissa. Lisäksi toimittajilla on mahdollisuus tiedustella kokemusosaajia haastateltaviksi Neurologisiin vammaisjärjestöihin kuuluvilta liitoilta. Yhteensä NV-järjestöjen edustamat neurologiset sairaus- ja vammaryhmät koskettavat suoraan yli 1 500 000 henkilöä Suomessa. Mikäli mukaan lasketaan myös sairaiden ja vammautuneiden läheiset sekä eri alojen ammattihenkilöt, koskettaa neurologiset sairaudet ja vammat lähes jokaista suomalaista.

Neurologiset vammaisjärjestöt haluavat muistuttaa, että jokaisella tulee olla yhdenvertainen mahdollisuus terveyttä edistävään arkeen sekä aivoterveellisten valintojen tekemiseen. Aivoja hellivät elämäntavat edistävät myös neurologisesti sairaiden ja vammaisten ihmisten hyvinvointia. Tukea saa Neurologisista vammaisjärjestöistä: www.nv.fi.

Lisätietoja Aivoviikosta ja NV – Neurologisista vammaisjärjestöistä:

Sosiaalinen media:

NV – Neurologiset vammaisjärjestöt on 14 valtakunnallisen järjestön verkosto, jonka toiminnan tavoitteena on neurologisesti sairaiden ja vammaisten ihmisten tasa-arvoinen ja hyvä elämä. Kansainvälistä Aivoviikkoa (Brain Awareness Week) vietetään 13.-19.3. (viikko 11) noin 60 maassa. NV – Neurologiset vammaisjärjestöt osallistuu Aivoviikkoon Suomessa järjestämällä tietoiskuja ja yleisötilaisuuksia, jotka muistuttavat aivoterveydestä huolehtimisesta.

NV-järjestöjen yhteyshenkilöt

Aivoviikon tapahtumia viikolla 11 (13.-19.3.2017)

Liite

Heidi Härmä