/fi/alasivut/ajankohtaista/muistiviikko-2017-nakyi-ympari-suomen/

Uusimmat uutiset

Muistiviikko 2017 näkyi ympäri Suomen

Muistiviikkoa sekä Maailman Alzheimer-päivää vietettiin jälleen viikolla 38 ympäri Suomen teemalla Muistisairauden monet kasvot. Alla maistiaisia muistiyhdistysten tilaisuuksista ja tapahtumista.

(Teksti jatkuu kuvan alapuolella.)

Kuvat: Savonlinnan Seudun Muistiyhdistys ry ja Etelä-Savon Muistiluotsi Hyvinvointimessuilla (3 ylintä kuvaa), Koillismaan Seudun Muisti ry:n tilaisuudessa puhumassa pj Reijo Ronkainen ja Pohjois-Pohjanmaan muutosagentti Rita Oinas (keskirivin 2 ensimmäistä kuvaa), Keski-Suomen Muistiyhdistys ry:n kehittämisjohtaja Ulla Halonen radiohaastattelussa (keskirivillä oik.) sekä Raahen seudun muistiyhdistys ry:n vara-pj Onerva Raivio (alhaalla vas.) ja muistiaktiivi Raimo Juntunen, Muistiliiton asiantuntija Taina Laakso ja sairaalapastori Maisa Matala.

Kuvat: Enonkoskella huolettiin aivoja ja juotiin aivosmoothiet mm. Savonlinnan seudun muistiyhdistys ry:n ja Etelä-Savon Muistiluotsin järjestämässä tapahtumassa (ylhäällä vas.), Länsi-Pohjan Muistiyhdistys ry:n sihteeri Ulla Kuusisto luennoi TunteVa®-menetelmästä (ylhäällä keskellä), Pohjois-Savon Muisti ry:n järjestämässä Muistimessussa oli mukana myös yksivuotias Seetu-alpakka (ylhäällä oik.), Oulun Seudun Muistiyhdistys ry pukeutui punaiseen – ja puki samalla patsaatkin, ja Uudenmaan Muistiluotsi järjesti Muistojen kävelyn Raaseporissa ja keräsi muistikerholaiset sydänkuvaan (alhaalla keskellä ja oik.).

Maailman Alzheimer-päivänä järjestettiin Eduskunnan Kansalaisinfossa Saako sinut sitoa? -paneelikeskustelu itsemääräämisoikeudesta. Tilaisuuden voi katsoa myös jälkikäteen Periscopen kautta.

Kuvat: Saako sinut sitoa? -paneelikeskustelijat Kaarina IsosomppiHannakaisa HeikkinenAnna ValkeajokiUlla Korpela, Petri Lampinen ja Lotta Hämeen-Anttila

Muistijärjestö palkitsi vapaaehtoisiaan Iloa ja voimaa -kiitosjuhlassa Muistiviikon lauantaina. Lue lisää täältä.

Maailman Alzheimer-päivänä paloi myös Muistin Tuli. Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistys ry kehotti sytyttämään kynttilän ja lähettämään näin valoa ja iloa muistisairaille ihmisille. Tapahtuman Facebook-sivuille kerääntyikin kuvia kynttilöistä.

Lisätietoja:

Eila Okkonen
puh. 09 6226 2010, 040 455 1329
eila.okkonen(at)muistiliitto.fi Muistiliiton kehittäminen, toiminta ja hallinto sekä yhteiskuntasuhteet. Muisti-lehden päätoimittaja.

Minna Hietakangas
viestintäsuunnittelija, Muistisairauden monet kasvot -kampanja
puh. 09 6226 2023, 050 524 2190
minna.hietakangas(at)muistiliitto.fi Muistisairauden monet kasvot -kampanja ja sen verkkosivut, sisällöntuotanto ja tiedottaminen.

Sivu päivitetty 25.9.2017