/fi/alasivut/ajankohtaista/muistisairaat-ja-laheiset-kokoontuivat-kokkolassa/

Uusimmat uutiset

Muistisairaat ja läheiset kokoontuivat Kokkolassa

Muistisairaat ja läheiset kokoontuivat seitsemättä kertaa valtakunnalliseen seminaariin Kokkolan Hyvinvointikampukselle lauantaina 2.12.2017. Muistisairaiden ja läheisten seminaareja on järjestetty jo vuodesta 2008, ja nykynimeltään Aktiivit muistin asialla -seminaarit ovat Muistiliiton tärkeimpiä vuosittain järjestettäviä tapahtumia.

Muistiliitolle ja sen 44 jäsenyhdistykselle on tärkeää tarjota muistisairaille ihmisille ja läheisille osallistumisen, toimimisen ja vaikuttamisen paikkoja vahvistaen heidän yhdenvertaista osallisuuttaan. Muistiliitto rohkaisee näiden seminaarien kautta muistisairauteen sairastuneita ja läheisiä toimimaan muistiyhdistyksissä ja siten vaikuttamaan muistisairaiden oikeuksiin.

Tämän vuoden seminaarissa juhlittiin 100-vuotiasta Suomea teemalla Muistimatka menneeseen, nykypäivään ja tulevaan. Päivän aikana kuultiin muistiaktiivi Tarmo Jutilan ajatuksia vuonna 2016 perustetusta Keski-Pohjanmaan Muistiluotsin ja Keski-Pohjanmaan Muisti Yhdistyksen maakunnallisesta muistiaktiiviryhmästä, tutustuttiin Muistimatkani-näyttelyyn, nautittiin tenori Pekka Mattilan ja Mäntykankaan koulun lasten laulusta sekä yhteislaulusta. Tampereen kaupunkilähetyksen Tuula Pesosen ja Hillervo Pohjanvirran johdolla pohdittiin mistä tulee hyvä mieli. Lopuksi pantiin jalalla koreasti hanuristi Aarre Polson johdolla. Kaikista tärkeintä seminaarissa oli kuitenkin yhdessäolo, vertaistuki ja hyvä mieli.

Seminaari järjestettiin yhteistyössä Keski-Pohjanmaan Muisti Yhdistys ry:n, Keski-Pohjanmaan Muistiluotsin / Suomen Dementiayhdistys ry:n ja TunteVasta Virtaa Arkeen -hankkeen / Tampereen Kaupunkilähetys ry:n kanssa.

Katso lisää:

Lisätietoja:

Taina Laakso
asiantuntija, järjestötyö (Pohjois-Suomi)
puh. 09 6226 2060, 044 727 7402
taina.laakso(at)muistiliitto.fi Järjestötyön ohjaus, neuvonta ja kehittäminen sekä muistiluotsikoordinaatio ja verkoston tuki.

Sivu päivitetty 8.12.2017