/fi/alasivut/ajankohtaista/muistisairaat-ihmiset-toimintaa-suuntaamassa/

Uusimmat uutiset

Muistisairaat ihmiset toimintaa suuntaamassa

Muistiliitto vahvistaa muistisairaiden ihmisten osallisuutta järjestön toiminnan suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.

Kokemusasiantuntijuutta liiton toimintaan tuovat muun muassa:

Strategiatyö

Muistiliiton strategiakausi 2013–2016 on päättymässä, ja järjestössä on valmisteltu alkavaa strategiakautta 2017–2020 jo syksystä 2014. Valmistelutyötä tehdään Muistiliiton keskustoimistossa ja hallituksessa, kaikkien jäsenyhdistysten kanssa sekä muistisairaiden ihmisten näkemyksiä kuullen.

Muistiliitto kysyi muistisairailta ihmisiltä, millaisiin asioihin he toivoisivat Muistiliiton uudella strategiakaudella panostavan. Kyselyyn vastasi yhteensä 202 sairastunutta.

Vastaajat kokivat erittäin tärkeäksi muun muassa mahdollisuuden saada jatkaa omannäköistä elämää sekä oikeuden päättää omista asioistaan mahdollisimman pitkään, sairaudesta huolimatta. Muistijärjestön rooli nähtiin tärkeänä muun muassa muistisairauteen sairastuneiden ihmisten oikeuksien edistäjänä ja vertaistuen tarjoajana.

Muistijärjestö, eli Muistiliitto jäsenyhdistyksineen, sai kyselyssä myös hyvää palautetta:

Tuloksia hyödynnetään strategian valmistelussa.

Osallisuuskysely

Muistiliitto selvittää myös työikäisten muistisairauteen sairastuneiden ihmisten kokemuksia osallisuudesta.  Lue lisää ja vastaa kyselyyn klikkaamalla tästä.

Lisätietoja:

Heidi Härmä
viestintäkoordinaattori, Muisti-lehden toimitussihteeri
puh. 09 6226 2015, 044 727 8715
heidi.harma(at)muistiliitto.fi Materiaalituotanto, verkkoviestintä ja sosiaalinen media, järjestön sisäinen viestintä, mediayhteistyö.

Kuvaa ei löytynyt.
Sivu päivitetty 3.2.2016