/fi/alasivut/ajankohtaista/muistiliitto-kokoaa-sairastuneiden-ja-laheisten-tyoryhmaa/

Uusimmat uutiset

Muistiliitto kokoaa sairastuneiden ja läheisten työryhmää

Jäsenyhdistykset voivat ehdottaa aktiivejaan työryhmän jäseniksi.

Työryhmän tehtävänä on tuoda esille sairastuneiden ihmisten ja heidän läheistensä ajankohtaiset näkemykset Muistiliiton toiminnasta sekä nostaa esiin tärkeitä teemoja, ideoita ja näkemyksiä. Muistiliiton strategiassa korostetaan muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä yhdenvertaista kansalaisuutta ja työryhmän toivotaan osaltaan vievän tätä tavoitetta eteenpäin.

Muistiliitto kutsuu syksyllä 2013 kokoon kuudesta muistisairaasta henkilöstä ja viidestä muistisairaan henkilön läheisestä koostuvan työryhmän. Muistisairaat jäsenet voivat tarvittaessa ottaa kokoukseen mukaan avustajaksi sopimaksi katsomansa henkilön. Lisäksi valitaan kaksi muistisairasta henkilöä ja kaksi läheistä varajäseniksi. Varajäsenet saavat osallistua kokoontumisiin. Kaikkien jäsenten tulee olla paikallisyhdistysten jäseniä tai Muistiliiton kannatusjäseniä.

Työryhmä kokoontuu Helsingissä Muistiliiton tiloissa tai Muistiliiton tapahtumien yhteydessä muualla Suomessa vähintään kaksi kertaa vuodessa. Työryhmän jäsenille korvataan kokoontumisiin liittyvät matkakulut.

Työryhmä kootaan kahden vuoden toimikaudeksi jäsenyhdistysten ehdottamista henkilöistä. Ryhmään pyritään saamaan jäseniä eri puolilta Suomea.

Lisätietoja jäsenten ehdottamisesta ja työryhmän toiminnasta saa Kirsti Kuusterältä.
p. 09 6226 2012

Kirsti Kuusterä (kirsi.kuustera(at)muistiliitto.fi)