/fi/alasivut/ajankohtaista/muistiliitto-kampanjoi-muistiystavallisen-suomen-puolesta/

Uusimmat uutiset

Muistiliitto kampanjoi

Muistiystävällisen Suomen puolesta

Suomessa on arviolta 130 000 muistisairasta. Muistisairauksiin sairastuu päivittäin 36 ihmistä. Eduskuntaan tarvitaan muistiasiat tiedostavia kansanedustajia, sillä muistisairaiden asema yhteiskunnassamme on haavoittuva.

Muistiliitto kutsuu kansanedustajaehdokkaat mukaan rakentamaan muistiystävällistä Suomea muisti15 -kampanjalla. Ehdokkaat voivat antaa sitoumuksensa kampanjan sivustolla www.muisti15.fi.

Äänestäjät löytävät sivustolta helposti aiheeseen sitoutuneen ehdokkaan. Sivustolta voi lukea myös ehdokkaiden perusteluja siitä, miksi he pitävät tärkeänä, että muistisairaiden asiat tulevat huomioiduksi lainsäädännössä. Muistiliiton jäsenyhdistykset eri puolilla Suomea kannustavat paikallisia kansanedustajaehdokkaita mukaan kampanjaan.

Kansanedustajaehdokkaita pyydetään

Muistiystävällisessä yhteiskunnassa edistetään aivoterveyttä ja muistioireet tunnistetaan varhain. Hyvän hoidon, tuen ja kuntoutuksen avulla muistisairas voi elää hyvää elämää sairaudestaan huolimatta. Kansanedustajien on Muistiliiton mielestä varmistettava, että nämä Kansallisen muistiohjelman tavoitteet saavutetaan.

Kampanja on tehty Raha-automaattiyhdistyksen tuella.

Lisätietoja:

Kirsti Kuusterä
asiantuntija, kansallisen muistiohjelman järjestöllinen toteuttaminen
puh. 09 6226 2012, 044 727 7400
kirsti.kuustera(at)muistiliitto.fi Kansallinen muistiohjelma, muistiystävällinen Suomi ja muistisairauksiin liittyvät asenteet, Muistiaktiivit, paikallisen vaikuttamistyön tukeminen.

Eila Okkonen
puh. 09 6226 2010, 040 455 1329
eila.okkonen(at)muistiliitto.fi Muistiliiton kehittäminen, toiminta ja hallinto sekä yhteiskuntasuhteet. Muisti-lehden päätoimittaja.

kampanjasivusto www.muisti15.fi
www.muistiliitto.fi
Kansallinen muistiohjelma

Twitter ja Instagram #muisti15

Muistiliitto ry on muistisairaiden ja heidän läheistensä potilas- ja omaisjärjestö. Liitto edistää heidän oikeuksiaan, elämänlaatuaan ja yleisiä hyvinvoinnin edellytyksiään.

Sivu päivitetty 7.6.2015