/fi/alasivut/ajankohtaista/muistiliitto-hakee-juridista-asiantuntijaa/

Uusimmat uutiset

Muistiliitto hakee juridista asiantuntijaa

Muistiliitto hakee juridista asiantuntijaa Arjen asiamies – muistisairaan ihmisen rinnalla -hankkeeseen (2017–2018). Hankkeen tavoitteena on lisätä Muistiliiton ja sen jäsenyhdistysten valmiuksia turvata muistisairaalle henkilöille lainsäädännön takaama turvallinen ja arvokas, omannäköinen elämä. Hanke on määräaikainen.

Hankkeessa kehitetään muistiyhdistysten valmiuksia toimia muistisairaiden ihmisten Arjen asiamiehinä: oikeuksien puolestapuhujina ja ennakoivan oikeuden toimintamallien tuntijoina. Hankkeessa on kaksi työntekijää, joista toinen on hankkeen suunnittelija.

Hankkeen toimipiste on Helsingissä.

Juridisen asiantuntijan tehtävänä on antaa oikeudellista neuvontaa ja kouluttaa liiton jäsenyhdistysten toimijat Arjen asiamiehiksi. Asiantuntija valmistaa ohjaus- ja opasmateriaalia oikeudellisesta ennakoinnista ja muistisairaita ihmisiä koskevasta lainsäädännöstä.

Edellytämme

Eduksi on, että hakija tuntee muistisairaiden henkilöiden erityiskysymyksiä ja hänellä on kokemusta kansalaisjärjestötyöstä.

Vapaamuotoiset hakemukset palkkatoivomuksineen viimeistään 31.3.2017 klo 16.00 sähköpostitse suunnittelija Mari Luonsiselle: mari.luonsinen(at)muistiliitto.fi.

Lisätietoja puhelimitse:

Anna Tamminen