/fi/alasivut/ajankohtaista/muistiliiton-liittovaltuusto-vahvisti-vuoden-2017-hallituksen/

Uusimmat uutiset

Muistiliiton liittovaltuusto vahvisti vuoden 2017 hallituksen

Muistiliiton syysliittovaltuuston kokous pidettiin lauantaina 26.11.2016 Helsingissä.

– Edessä olivat vuoden 2017 haasteet, toiminta ja talous. Liittohallituksen ja toimiston valmistelu oli erinomaista ja liittovaltuuston keskustelu innostavaa. Kokous oli aktiivinen. Kiitos jäsenistölle, kertaa liittovaltuuston puheenjohtaja Pirkko Lahti.

– Toimintasuunnitelmasta 2017 syntyi innostunut keskustelu. Koko muistijärjestö on innokkaana tekemässä yhteistä työtä ja puhaltamassa yhteiseen hiileen. Muistijärjestö on nyt kehittymässä kiinteäksi osaksi palveluketjuja ja mukana esimerkiksi Suomen hallituksen koti- ja omaishoidon kärkihankkeissa, kertoo toiminnanjohtaja Eila Okkonen.

Liittovaltuusto vahvisti liiton toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2017. Liittovaltuuston puheenjohtajiksi vuodelle 2017 valittiin jatkamaan Pirkko Lahti ja varapuheenjohtajaksi Sirpa Pietikäinen.

Liittovaltuuston valitsi yksimielisesti kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropposen jatkamaan liiton hallituksen puheenjohtajana vuosille 2017-2019. Liiton toiseksi varapuheenjohtajaksi valtuusto valitsi niin ikään yksimielisesti kansanedustaja, terveystieteiden maisteri Hannakaisa Heikkisen. Varapuheenjohtajana jatkaa kansanedustaja, terveydenhuollon maisteri Sari Sarkomaa.

Sekä liittovaltuuston että hallituksen puheenjohtajat Lahti ja Mäkisalo-Ropponen totesivat, että muistityössä on tapahtunut paljon hyvää ja muistijärjestössäkin on koettu suuria onnistumisia, mutta työtä on paljon myös edessä.

Liittovaltuuston kokouksessa kartoitimme yhteistyökumppaneita, paneudumme liiton monimuotoiseen toimintaan ja hahmottelimme muistiystävällisen Suomen aikaansaamista. Hyvän hoidon kriteerit ovat yksi monin tavoin vaikuttavista tämän vuoden aikaansaannoksista, kertaa Lahti.

– Ennaltaehkäisyn, oikea-aikaisen hoidon ja kuntoutuksen merkitys ollaan ymmärtämässä. Olemassa olevaa tietoa hyödynnetään eri kunnissa ja alueilla vielä kovin vaihtelevasti. Tavoitteenamme on muistiystävällinen Suomi, ja ensi kevään kuntavaaleissa Muistiliitto kampanjoi teemalla muistiystävällisten kotikuntien puolesta. Terveyden ja hyvinvoinnin edistäminen on  kuntien perustehtävä sote-uudistuksen jälkeenkin ja silloin aivoterveyden edistämisestä tulee kuntien keskeisiä tehtäviä, kuvaa puheenjohtaja Mäkisalo-Ropponen.

Muistiliiton hallitus v. 2017

Puheenjohtaja: kansanedustaja Merja Mäkisalo-Ropponen
I varapuheenjohtaja: kansanedustaja Sari Sarkomaa
II varapuheenjohtaja: kansanedustaja Hanna-Kaisa Heikkinen

- Teimme tiiviisti töitä, mutta myös iloitsimme. Kova työ ansaitsee onnistumisen tunnetta ja yhdessä hyvän huomaamista. Sen teimme, riemuitsee Pirkko Lahti (oikealla).

Muistiliiton organisaatiokaavio ja vuoden 2016 hallitus täällä.

Lisätietoja:

Pirkko Lahti
Muistiliiton liittovaltuuston puheenjohtaja
puh. -
pirlahti(at)gmail.com

Merja Mäkisalo-Ropponen
Muistiliiton puheenjohtaja, kansanedustaja
merja.makisalo-ropponen(at)eduskunta.fi

Eila Okkonen
puh. 09 6226 2010, 040 455 1329
eila.okkonen(at)muistiliitto.fi Muistiliiton kehittäminen, toiminta ja hallinto sekä yhteiskuntasuhteet. Muisti-lehden päätoimittaja.

Sivu päivitetty 29.11.2016