/fi/alasivut/ajankohtaista/muistikonferenssi-2015-esittelee-muistijarjeston-hyvia-kaytantoja/

Uusimmat uutiset

Muistikonferenssi 2015 esittelee muistijärjestön hyviä käytäntöjä

Muistiliiton Muistikonferenssissa 2015 on esitelty kahden päivän ajan monenlaisia hyviä käytäntöjä, joiden avulla muistijärjestössä tuetaan muistisairaiden ihmisten ja heidän läheistensä hyvää elämää sekä edistetään aivoterveyttä.

Vertaistoiminta, ohjaus ja neuvonta on muistiyhdistysten perustyötä. Vuosikymmenten työ muistisairaiden ihmisten parissa on hionut huippuunsa lukuisia hyviä käytäntöjä, joiden kehittämistyön ytimessä ovat aina myös muistisairaat ihmiset ja läheiset itse. Muistiyhdistysten ja Muistiliiton hankkeissa ja perustoiminnassa myös kehitetään kaiken aikaa uusia toimintamuotoja.

Monet toimintamalleista ja välineistä ovat suoraan napattavissa myös muiden toimijoiden käyttöön: muistijumppaan, aivoterveellisten elämäntapojen tueksi, ryhmätoimintaan, muistelun ja liikunnan avuksi tai ihan muuten vain nautiskeltavaksi.

Nappaa hyvä malli omaan käyttöön

Muistikonferenssissa tätä osaamista jaetaan koko 350 henkilön konferenssiyleisölle. Monet materiaaleista ovat jo nyt saatavilla verkosta.

Avaimia aivoterveyteen

Tukea sairastuneille ja läheisille sekä muistityöhön

Näihin ja muihin voi tutustua myös Muistiliiton virtuaalisessa Galleriassa esitellään kaikki Muistikonferenssin posterit. Gallerian Muistikonferenssi2015-näyttely aukeaa viikolla 48.

Muistijärjestömme kiittää Muistikonferenssista.

Lisätietoja:

Heidi Härmä
viestintäkoordinaattori, Muisti-lehden toimitussihteeri
puh. 09 6226 2015, 044 727 8715
heidi.harma(at)muistiliitto.fi Materiaalituotanto, verkkoviestintä ja sosiaalinen media, järjestön sisäinen viestintä, mediayhteistyö.

Virva Ryynänen
asiantuntija, työikäisten muistisairaiden hoito- ja palvelujärjestelmä
puh. 09 6226 2021, 050 469 6480
virva.ryynanen(at)muistiliitto.fi Alle 65-vuotiaiden (työikäisten) ja heidän perheidensä muistisairauksiin liittyvät asiat.

Muistikonferenssi

Muistikonferenssi 2015 juhlistaa Muistiliiton perinteisen Muistihoitajaseminaarin 10-vuotistaivalta. Konferenssi kerää Paasitorniin, Helsinkiin 350 muistisairasta ihmistä, läheistä, muistityön ammattilaista sekä näytteilleasettajaa 19.-20.11.2015.

Tervetuloa konferenssiin myös ensi vuonna. Muistikonferenssi 2016 Helsingissä 16.-17.11.2016.

Sivu päivitetty 23.11.2015