/fi/alasivut/ajankohtaista/muisti15-asennemuutos-muistisairaiden-tukemiseksi-lahtee-meista-jokaisesta/

Uusimmat uutiset

Muisti15:

"Asennemuutos muistisairaiden tukemiseksi lähtee meistä jokaisesta!"

Muistiystävällistä Suomea peräänkuuluttava Muistiliiton vaalikampanja on saanut kansanedustajaehdokkailta innostuneen vastaanoton. Mukaan on lähtenyt jo 400 ehdokasta eri puolilta puoluekenttää ja Suomea. Ehdokkaat voivat allekirjoittaa sitoumuksen vaalipäivään asti www.muisti15.fi-sivustolla.

Valtaosa mukaan lähteneistä ehdokkaista on halunnut myös jakaa perustelunsa kampanjaan osallistumiselle. Muistiliitto on saanut kiitosta muistityön nostamisesta vaaliagendalle "Koen, että muistityön merkitys on valtava. Kiitos teille!" (Hilkka Kemppi, KESK) sekä työstä hiljaisempien kansalaisten puolesta: "Haluan työssäni päättäjänä pyrkiä muistamaan myös ne kansalaiset, jotka eivät itse pysty puhumaan oikeuksiensa puolesta. Muistisairaat eivät kirjoita yleisönosastoille eivätkä kerää nimilistoja. Muistiliitto tekee arvokasta työtä heidän puolestaan, jotka eivät enää pysty oikeuksiaan ajamaan", toteaa Elli Flen (RKP) perustelussaan.

Monet mukaan lähteneistä ehdokkaista korostavat asian tärkeyttä niin omien kokemustensa, ammatillisen taustansa kuin kansanterveydenkin kannalta. Tai kuten Minna Lintonen (SDP) toteaa: "Ei kai näin tärkeään asiaan tarvitse perustella sitoutumistaan, koska sitoutuminen on helppoa ja päivänselvää."

Muistiliitto ja sen jäsenyhdistykset jatkavat kansanedustajaehdokkaiden tavoittamista ja välittämisen nostamista vaalikevään puheenaiheeksi. Jaamme Antti Hartikaisen (VAS) ajatuksen siitä, että "Asennemuutos muistisairaiden tukemiseksi lähtee meistä jokaisesta!"

Lisätietoja:

Kirsti Kuusterä
asiantuntija, kansallisen muistiohjelman järjestöllinen toteuttaminen
puh. 09 6226 2012, 044 727 7400
kirsti.kuustera(at)muistiliitto.fi Kansallinen muistiohjelma, muistiystävällinen Suomi ja muistisairauksiin liittyvät asenteet, Muistiaktiivit, paikallisen vaikuttamistyön tukeminen.

Sivu päivitetty 6.3.2015