/fi/alasivut/ajankohtaista/lenkkeile-vertaislinja-tukipuhelimen-hyvaksi/

Uusimmat uutiset

Lenkkeile Vertaislinja-tukipuhelimen hyväksi

Syyskuun 21. päivänä vietetään jälleen Maailman Alzheimer-päivää. Tämän kunniaksi Heidi Running The World - yhden naisen juoksuprojekti - järjestää juoksutempauksen.

Heidi haastaa jokaisen juoksemaan (tai kävelemään) ja keräämään siten varoja Muistiliiton Vertaislinja-tukipuhelintoiminnalle. Maksuton ja vuoden jokaisena päivänä toimiva Vertaislinja on kullanarvoinen kuunteleva korva muistisairaiden ihmisten omaishoitajille. Vertaislinjalla vastaavat koulutetut, vapaaehtoiset omaishoitajat.

Jokainen kilometri auttaa!

Juoksija Heidi lahjoittaa Muistiliiton Vertaislinja-toimintaan yhden Singaporen dollarin (1 SGD) jokaista juostua (tai käveltyä) kilometria kohden.

Ole mukana tukemassa Vertaislinja-toimintaa! Tee näin:

1. Tykkää Heidi Running The World -Facebook-sivusta
    • Vaatii rekisteröitymisen Facebookiin
    • Jos sinulla ei ole Facebook-tunnuksia, mutta haluat osallistua, ota yhteys: tiedotus(at)muistiliitto.fi
  2. Juokse (tai kävele) Maailman Alzheimer-päivänä, eli maanantaina 21.9., omavalintainen lenkki
  3. Kirjaa juoksemasi (tai kävelemäsi) kilometritHeidi Running The World -Facebook-sivulle
    • Voit myös napata valokuvan lenkistäsi ja lähettää sen sivulle kilometrien kera

Huomaathan, että jokaisen osallistujan tulee toimia kaikkien kolmen yllämainitun ohjeen mukaisesti: 1) tykätä, 2) lenkkeillä ja 3) kirjata). Osallistua voi mistä päin Suomea tai maailmaa tahansa!

21.9.-päivän aikana Heidi Running The World -Facebook-sivulle ilmoitetut kilometrit lasketaan yhteen, ja lahjoitussumma määräytyy niiden perusteella (1km = 1 SGD). Kertynyt tuki Vertaislinja-toiminnalle julistetaan Heidi Running The World -Facebook-sivulla, Muistiliiton verkkosivuilla sekä Muisti-lehdessä 4/2015.

Heidin terveiset osallistujille

"Muistisairaus on aina haaste koko perheelle. Kotona asuminen on usein sekä sairastuneen että läheisten toive, mutta sen mahdollistamiseen tarvitaan niin omaishoitoon sitoutunutta läheistä kuin myös ammattiapua ja -tukea. Omaishoitajuus on usein vaativaa, sitovaa sekä varsinkin sairauden edetessä raskasta niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Elämäntapoihin vaikuttamalla voidaan pienentää muistisairauden riskiä. Liikunta ja fyysinen aktiivisuus tuovat terveyttä ja mielihyvää, ja siinä onkin yksi hyvä syy lähteä lenkille ja osallistua tähän tapahtumaan!

Tarkoituksenani on lisätä tietoa Alzheimerista ja kannustaa jokaista liikkumaan. Jos päätät myös itse tehdä lahjoituksen, arvostan sitä todella, ja voit ottaa minuun yhteyttä tai tehdä lahjoituksen suoraan Muistiliitolle (viestiksi: Heidi Running The World).

Odotan innolla, että voin jakaa tämän projektin tulokset isäni kanssa, siitä huolimatta että hän luultavasti unohtaa koko asian heti kertomani jälkeen. Siitä huolimatta, että hän ei ehkä edes muista kuka olen…"

Muistiliitto kiittää Heidiä tempauksen organisoimisesta ja arvokkaasta tuesta Vertaislinja-toiminnalle!

Lisätietoja:

Sivu päivitetty 15.9.2015