/fi/alasivut/ajankohtaista/laheisten-kyselytutkimukseen-suuri-maara-vastauksia/

Uusimmat uutiset

Läheisten kyselytutkimukseen suuri määrä vastauksia

Muistiliiton ja walesilaisen Bangorin yliopiston toteuttaman muistisairaiden läheisille suunnatun kyselytutkimuksen tiedonkeruu onnistui erinomaisesti. Kyselyyn vastasi Suomessa 6.3. mennessä 312 henkilöä, mikä on enemmän kuin vastauksia osattiin alun perin odottaa. Odotettu vastausten määrä on tullut nyt täyteen ja kysely suljettu Suomen osalta. Muissa kyselyyn osallistuneissa maissa tiedonkeruu on vielä meneillään. Italiassa vastauksia on saatu 91 ja Skotlannissa 26 kappaletta. Alankomaat ja Tsekin tasavalta ovat vasta aloittamassa tiedonkeruuvaihettaan.

Kiitämme lämpimästi kaikkia kyselyyn vastanneita. Tutkimukselle antamanne panos on erittäin arvokas.

Muistisairaiden läheisille suunnatulla kyselyllä kerättiin tietoa läheisten kokemuksista muistisairauksien diagnosoinnista ja diagnoosin jälkeen tarjotusta tuesta ja avusta.

Tutkimuksen tulokset julkaistaan syksyllä 2017. Tuloksista tullaan kertomaan Muistiliiton verkkosivuilla ja Muisti-lehdessä.

Lisätietoa:

Anna Salmi
asiantuntija, järjestötyö (Etelä-Suomi)
puh. 09 6226 2017, 050 525 2076
anna.salmi(at)muistiliitto.fi Järjestötyön ohjaus, neuvonta ja kehittäminen.

Eila Okkonen
puh. 09 6226 2010, 040 455 1329
eila.okkonen(at)muistiliitto.fi Muistiliiton kehittäminen, toiminta ja hallinto sekä yhteiskuntasuhteet. Muisti-lehden päätoimittaja.

Sivu päivitetty 9.3.2017