/fi/alasivut/ajankohtaista/laaketutkimukseen-haetaan-tutkimushenkiloita/

Uusimmat uutiset

Lääketutkimukseen haetaan tutkimushenkilöitä

Kansainväliseen kliiniseen lääketutkimukseen etsitään tutkimushenkilöitä. Tutkimus koskee uutta, ei vielä markkinoilla olevaa, Alzheimerin taudin lääkettä. Tarkoituksena on arvioida suun kautta otettavan lääkkeen oikeaa annosta, tehoa ja turvallisuutta sekä sen vaikutusta muistioireisiin. Viidesosa potilaista saa lumelääkettä.

Soveltuisitko sinä tai läheisesi tutkimukseen?

Sopiva tutkimushenkilö täyttää seuraavat kriteerit:

Tutkimus kestää noin 4,5 kuukautta ja sisältää 7-10 käyntiä tutkimuskeskuksessa. Tutkimuskäynnit ja tutkimukseen liittyvä hoito ovat täysin maksuttomia. Tutkimukseen osallistuminen ei estä normaalia hoitoa.

Suomessa tutkimuksesta vastaa neurologian erikoislääkäri Merja Hallikainen Kuopion Aivotutkimuskeskuksesta.

Tutkimuksen vastuulääkärinä toimii Helsingissä geriatrian dosentti Minna Raivio, Orton, Tenholantie 10, 00280 Helsinki.

Jos olette kiinnostunut osallistumaan tutkimukseen, voitte ottaa yhteyttä jättämällä soittopyynnön tutkimushoitaja Erja Landströmille osoitteeseen muistitutkimukset(at)gmail.com tai numeroon 044 948 6091. Teihin ollaan yhteydessä elokuun 2016 alussa.

Sivu päivitetty 1.8.2016