/fi/alasivut/ajankohtaista/kun-isa-unohti/

Uusimmat uutiset

Kun isä unohti - Lapsi ja vanhemman muistisairaus

Lue koskettavasta blogikirjoituksesta, miten muuttuu isän ja tyttären suhde, kun isä sairastuu etenevään muistisairauteen. Kokemusasiantuntija Tiia Ung kirjoittaa, että "rakkaus ei koskaan häviä".

Tänään on avattu myös lasten ja nuorten vertaisryhmä Facebookissa. Kun isä unohti -ryhmä on tarkoitettu lapsille ja nuorille (13-30v.), joiden vanhemmalla on etenevä muistisairaus. Ryhmä on suljettu, eli sen voi löytää Facebookin haulla, mutta keskustelua pääsevät seuraamaan ja siihen voi osallistua vain ryhmän jäsenet. Tämä takaa, että vaikeistakin aiheista voi keskustella turvallisesti vertaisten kanssa. Ryhmässä saa keskustella paitsi aiheesta, myös sen vierestä.

Lisätietoja Kun isä unohti -ryhmästä:

Virva Ryynänen
asiantuntija, työikäisten muistisairaiden hoito- ja palvelujärjestelmä
puh. 09 6226 2021, 050 469 6480
virva.ryynanen(at)muistiliitto.fi Alle 65-vuotiaiden (työikäisten) ja heidän perheidensä muistisairauksiin liittyvät asiat.

Heidi Härmä
viestintäkoordinaattori, Muisti-lehden toimitussihteeri
puh. 09 6226 2015, 044 727 8715
heidi.harma(at)muistiliitto.fi Materiaalituotanto, verkkoviestintä ja sosiaalinen media, järjestön sisäinen viestintä, mediayhteistyö.

Sivu päivitetty 13.10.2015