/fi/alasivut/ajankohtaista/kohti-kuntavaaleja-ja-muistiystavallista-kotikuntaa/

Uusimmat uutiset

Kohti kuntavaaleja ja muistiystävällistä kotikuntaa

Muistiliitto on julkaissut Kohti muistiystävällistä kotikuntaa -tavoitteensa ensi kevään kuntavaaleihin. Muistiliitto toivoo puolueiden huomioivan Suomen 193 000 muistisairasta ihmistä ja heidän läheisensä vaalikampanjoinnissaan. Näin muistiystävällisistä kotikunnista rakentuu meille kaikille muistiystävällinen Suomi.

Muistiystävällisessä kotikunnassa...

Muisti17-kampanja

Viime eduskuntavaaleissa yli puolet kaikkien puolueiden eduskuntavaaliehdokkaista allekirjoitti Muistiliiton laatiman Muisti15-sitoumuksen muistiystävällisen Suomen puolesta. Ehdokkaat siis kokivat vahvasti muistisairaiden asiat omakseen. Uskomme, että myös kuntavaaliehdokkaat haluavat rakentaa muistiystävällistä kotikuntaa.

Tammikuussa Muistiliitto käynnistää kuntavaaliehdokkaille Muisti17-kampanjan, joka rakentuu Kohti muistiystävällistä kotikuntaa -tavoitteiden ympärille. Kampanjan sivut avautuvat tammikuussa osoitteessa muisti17.fi.

Lisätietoja:

Anna Tamminen
järjestöjohtaja
puh. 09 6226 2011, 040 455 1330
anna.tamminen(at)muistiliitto.fi Järjestö- ja aluetyön kehittäminen ja johtaminen, jäsenpalvelujen kehittäminen.

Sivu päivitetty 15.12.2016