/fi/alasivut/ajankohtaista/hyvan-hoidon-kriteeristo-julkaistu/

Uusimmat uutiset

Hyvän hoidon kriteeristö julkaistu

Muistiliitto on julkaissut neljännen, uudistetun Hyvän hoidon kriteeristön tänään, Maailman Alzheimer-päivänä 2016. Uudistustyön tärkein lähtökohta on ollut muistisairautta sairastavien ja heidän läheistensä äänen kuuleminen omannäköisen elämän ja hyvän hoidon järjestämiseksi.

Hyvän hoidon kriteeristö on työkirja työyhteisöille muistisairaiden ihmisten hyvän hoidon ja elämänlaadun kehittämiseen ja arviointiin. Samalla se toimii puheeksi oton välineenä keskusteltaessa muistisairaan ja hänen läheistensä kanssa kuntoutuksesta, palveluista, hoivasta ja hoidosta. Työkirja antaa työkaluja myös muistisairaille ihmisille ja heidän läheisilleen, kun he valitsevat ja arvioivat asuin- ja hoivapaikkaa.

Kriteeristö julkistetaan eduskunnan Kansalaisinfossa tänään klo 14. Tilaisuutta voi seurata myös verkossa sekä reaaliajassa että jälkikäteen (www.periscope.tv/Muistiliitto). Lisätietoa tilaisuudesta Facebook-tapahtumasivulla.

Hyvän hoidon kriteeristön uudistustyö on osa Muistiliiton muistiohjelmatoimintaa (ks. lisätietoja).

Lisätietoja:

Anita Pohjanvuori
asiantuntija, kansallisen muistiohjelman järjestöllinen toteuttaminen
puh. 09 6226 2019, 050 430 9815
anita.pohjanvuori(at)muistiliitto.fi Kansallinen muistiohjelma, aivoterveys, muistiystävällinen Suomi ja muistisairauksiin liittyvät asenteet, hoiva- ja hoitotyö, Hyvän hoidon kriteeristö sekä osaamisen kehittäminen.

Sivu päivitetty 21.9.2016