/fi/alasivut/ajankohtaista/ei-mitaan-meista-ilman-meita/

Uusimmat uutiset

“Ei mitään meistä ilman meitä”

Maailman muistisairausneuvosto (World Dementia Council) julkisti marraskuun lopulla, että neuvoston toimintaa tullaan vahvistamaan muistisairauteen sairastuneella jäsenellä.

Maailman muistisairausneuvoston tarkoituksena on nopeuttaa muistisairauksin liittyvän lääkityksen, hoitojen ja hoivan kehittymistä. Neuvoston perustaminen on ollut yksi tulos G8-maiden terveysministerien kokoontumisesta muistisairauksia koskevaan huippukokoukseen vuoden 2013 lopulla.

Neuvoston mukaan muistisairaan jäsenen henkilökohtainen ymmärrys voi auttaa neuvostoa huomioimaan paremmin muistisairaiden ihmisten kokemuksia ja tarpeita. Päätös uuden jäsenen kutsumisesta tehtiin sen jälkeen, kun neuvosto oli kuullut Alzheimer Europen sairastuneiden ja läheisten työryhmän varapuheenjohtajaa Hilary Doxfordia.

Englanninkielinen uutinen Alzheimer Europen sivuilla ja lisää tietoja Maailman muistisairausneuvostosta.

Sivu päivitetty 8.12.2014